عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به طرح مجلس برای اجرای دقیق و کامل نظام رتبه بندی معلمان، تصریح کرد: آنچه دولت مدعی اجرای آن است، نظام رتبه بندی معلمان نیست.

آنچه دولت اجرا می‌کند، رتبه بندی معلمان نیست

حسین امامی  در گفت‌وگو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت  با یادآوری ضرورت اهمیت توجه به موضوع معیشت معلمان و با اشاره به جزئیات طرح رتبه بندی فرهنگیان مجلس، اظهار کرد: براساس فرموده مقام معظم رهبری آموزش و پرورش دستگاه مصرفی نیست و سرمایه‌گذاری در این حوزه در سازندگی آینده کشور مؤثر خواهد بود لذا عدم توجه به جایگاه معلم که رکن اصلی تعلیم و تربیت است، خسارت جدی برای آینده کشور خواهد بود.

نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز، گلبهار و گلمکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعا یکی از اهداف طرح نظام رتبه بندی معلمان توجه به  دانش افزایی و مسئله معیشت فرهنگیان است، تصریح کرد: در حال حاضر دولت مدعی اجرای نظام رتبه بندی معلمان است، اما بسیاری از فرهنگیان نسبت به اجرای این قانون اعتراض دارند.

وی ادامه داد: بسیاری از احکام نظام رتبه بندی نیاز به تجدید نظر دارد و نظام رتبه بندی باید به نحوی اصلاح شود که معلمان نیز به مانند اساتید دانشگاه بر اساس سوابق کاری خود، تحصیلات، مقالات علمی و پژوهشی و شایستگی‌های علمی دارای رتبه‌های مربی،استادیار، دانشیار و استاد تمامی شوند.

امامی با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس قصد دارند با اجرای طرح نظام رتبه بندی سفره فرهنگیان پربارتر شود، گفت: در حال حاضر فرهنگیان تفاوت چندانی پیش از اجرا و بعد از اجرای نظام رتبه بندی که دولت مدعی اجرای آن است، احساس نکرده‌اند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: قطعا نظام رتبه بندی معلمان به ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش نیز کمک می‌کند و هدف بعدی مجلس از اجرای دقیق و کامل نظام رتبه بندی، ارتقای نظام آموزشی کشور نیز است./

پایان پیام

برچسب‌ها

آخرین اخبار